Voorwaarden retourneren |
U hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder reden het product te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het/de product(en) fysiek in bezit krijgt. Om het/de product(en) te retourneren, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen. Hiervoor kunt u je gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF). Je retouraanvraag is geldig als deze binnen de termijn van 14 dagen is verzonden. Houd daarbij rekening met het volgende: Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal PLS Nederland dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
|
Kosten retourneren |
De kosten en het risico van retourneren van producten zijn voor rekening van de klant, mits: - Het product DOA is (zie hieronder) Ongefrankeerde pakketten worden nooit geaccepteerd, zorg dus altijd voor juiste frankering. Opmerking: |
Redenen voor retour of ruilen |
Om diverse redenen kan het voorkomen dat u een bestelling wilt retourneren of ruilen. Veel voorkomende oorzaken: |
1. U heeft zich vergist of bent niet tevreden |
Over het algemeen zijn klanten die via onze site producten bestellen zeer tevreden over de levering en kwaliteit van het product. Het kan echter altijd voorkomen dat u zich vergist heeft bij de aankoop van een product of dat u niet tevreden bent over het verloop van de bestelling. Zoals in onze Algemene Voorwaarden vermeldt heeft u het recht het product of de bestelling binnen 14 dagen retour te sturen. Het product dient compleet, onbeschadigd en in originele en onbeschadigde verpakking te zitten. Producten die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor deze retoursregeling in aanmerking. |
2. Er is een defect of verkeerd product geleverd |
DOA: Dead on Arrival, goederen die bij aankomst defect zijn. Mocht er onverhoopt een product zijn dat direct bij ontvangst defect is of u heeft het vermoeden dat het defect is, neem dan direct contact op met onze klantenservice. Een DOA dient binnen 7 dagen gemeld en in bezit te zijn van PLS. |
3. Een product is binnen de garantietermijn defect geraakt |
Voor producten die binnen de garantieperiode defect zijn geraakt, kunt u in onze sectie 'garantie' terecht. |
4. De levering is tijdens transport beschadigd geraakt |
Accepteer nooit een levering of pakket dat beschadigd is! |