Retourneren

Voorwaarden retourneren

U hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder reden het product te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het/de product(en) fysiek in bezit krijgt. Om het/de product(en) te retourneren, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen. Hiervoor kunt u je gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF). Je retouraanvraag is geldig als deze binnen de termijn van 14 dagen is verzonden.

Houd daarbij rekening met het volgende: 
• Retouren moeten in met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking verzonden worden. 
• Wij adviseren altijd om een bewijs van retourzenden te vragen bij het desbetreffende punt.
• Voor bestellingen bij PLS Nederland zakelijk gelden afwijkende retourvoorwaarden.

Uitgesloten van bedenktermijn van de webshop zijn: 
• Geopende software behorende bij een product
• Verbruiksartikelen als bekabeling, lampen, vloeistoffen enzovoorts
• Hygiënische producten (bijvoorbeeld hoofdtelefoons).
• Op maat gemaakte producten en/of aanpassingen aan producten in opdracht van de klant.
• Incomplete of beschadigde artikelen.

Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal PLS Nederland dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Kosten retourneren

De kosten en het risico van retourneren van producten zijn voor rekening van de klant, mits:

- Het product DOA is (zie hieronder)
- Een verkeerd product uitgeleverd is (zie hieronder)

Ongefrankeerde pakketten worden nooit geaccepteerd, zorg dus altijd voor juiste frankering.

Opmerking:
- Wanneer na testen door onze TD geen defect aan het product wordt geconstateerd, worden verzendkosten en mogelijke onderzoekskosten in rekening gebracht. 
- Wanneer na testen door onze TD geen DOA of verkeerd geleverd product geconstateerd wordt, vervalt tevens restitutie van verzendkosten.

Redenen voor retour of ruilen

Om diverse redenen kan het voorkomen dat u een bestelling wilt retourneren of ruilen. Veel voorkomende oorzaken:

1. U heeft zich vergist of bent niet tevreden
2. Er is een defect of verkeerd product uitgeleverd
3. Een product is binnen de garantietermijn defect geraakt
4. 
De levering is tijdens transport beschadigd

Wat u per oorzaak voor retourneren het beste kunt doen treft u op deze pagina

1. U heeft zich vergist of bent niet tevreden

Over het algemeen zijn klanten die via onze site producten bestellen zeer tevreden over de levering en kwaliteit van het product. Het kan echter altijd voorkomen dat u zich vergist heeft bij de aankoop van een product of dat u niet tevreden bent over het verloop van de bestelling. Zoals in onze Algemene Voorwaarden vermeldt heeft u het recht het product of de bestelling binnen 14 dagen retour te sturen. Het product dient compleet, onbeschadigd en in originele en onbeschadigde verpakking te zitten. Producten die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor deze retoursregeling in aanmerking.

De kosten en het risico van de retourzending zijn voor rekening van de klant. De vermelde afkoelingsperiode is alleen geldig voor bestellingen van consumenten. 

2. Er is een defect of verkeer product geleverd

DOA: Dead on Arrival, goederen die bij aankomst defect zijn. Mocht er onverhoopt een product zijn dat direct bij ontvangst defect is of u heeft het vermoeden dat het defect is, neem dan direct contact op met onze klantenservice. Een DOA dient binnen 7 dagen gemeld en in bezit te zijn van PLS.

Verkeerd product: Indien u onverhoopt een product ontvangt dat niet door u besteld is, gelden dezelfde zaken als beschreven bij DOA. Neem direct bij constatering contact op met de klantenservice.

3. Een product is binnen de garantietermijn defect geraakt

Voor producten die binnen de garantieperiode defect zijn geraakt, kunt u in onze sectie 'garantie' terecht.

4. De levering is tijdens transport beschadigd geraakt

Accepteer nooit een levering of pakket dat beschadigd is!

Mocht u de goederen toch in ontvangst willen nemen, laat dan altijd een opmerking van schade door de chauffeur aanmaken voordat u tekent voor ontvangst. Maak direct na ontvangst al uw pakketten open en controleer ook de inhoud op eventuele schade. Mocht u onverhoopt toch transportschade aantreffen, neem dan direct (in ieder geval binnen 24 uur) contact op met onze klantenservice.

Zonder melding van schade op de leverbon of melding van schade bij uw depot kunnen wij het product niet omruilen. Neem bij transportschade ook contact op met onze klantenservice zodat u spoedig geholpen kunt worden met een eventuele nieuwe levering.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »