Garantie

Garantie op producten

Op alle producten van PLS Nederland zit standaard 1 jaar fabrieksgarantie voor bedrijven en instellingen. Voor particulieren / consumenten zijn de bepalingen door wetgeving van toepassing. Er zijn echter ook producten waarop levenslange garantie geldt of bijvoorbeeld producten met een garantietermijn van 2 of 3 jaar. Bij deze producten zal dit expliciet vermeld worden. In principe geldt voor alle producten een carry-in garantie. Mocht een product on-site of pick-up and return garantie hebben, dan staat dit expliciet vermeldt bij het product.

Binnen de gestelde garantietermijn mag u van de leverancier verwachten dat zij het juist functioneren van uw product garandeert. Uiteraard geldt deze garantie alleen wanneer de producten worden gebruikt met inachtneming van de in de handleiding vermelde geboden en richtlijnen. Bovendien wordt er vanuit gegaan dat de producten in juiste regelmaat onderhoud krijgen en naar goed gebruik vervoerd en ingezet worden.

LET OP: Veel producten uit het PLS assortiment zijn van sterk professionele aard. Dit wil zeggen dat de producten een bepaalde basiskennis van geldende wetten en regelgeving vereisen. Bovendien verdienen veel producten een uitgebreide bestudering van de handleiding alvorens ze ingezet kunnen worden. Het is dan ook absoluut essentieel om bij ieder product de handleiding zeer zorgvuldig door te lezen alvorens tot gebruik of installatie over te gaan. Eventuele schade aan product of persoon voortvloeiend uit onvoldoende kennis van product en/of installatie en/of gebruik hiervan zijn volledig ter verantwoording van de gebruiker.

Garantieafhandeling

Wanneer een product binnen een jaar (of binnen ander gestelde garantietermijn) vanaf de factuurdatum defect gaat, kunt u aanspraak maken op reparatie of vervanging onder garantie. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. In principe geldt voor alle goederen een carry-in garantie en zijn kosten en risico van verzenden dus voor de klant. Eventuele reparaties of vervangende producten worden gratis retour aan u gezonden. 

Zie 'retourneren' voor het proces en de acties die u dient te ondernemen. 

Bij ontvangst van uw product wordt door onze technische dienst bekeken of de door u aangegeven klacht daadwerkelijk bestaat en welke reparatie noodzakelijk is. Mocht blijken dat het product niet defect is of buiten de garantietermijn is, dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld. Houdt in dit geval rekening met eventuele onderzoekskosten.

Defect bij ontvangst

Indien u onverhoopt een product ontvangt dat bij aankomst defect is, kijk dan ook onder 'retourneren' voor het proces en de acties die u dient te ondernemen. 

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »